01
02
03
04
05
Przykładowe programy:
- O komunikacji zrozumiale (Warsztaty adresowane dla szkół)
- Zrozumieć i być rozumianym (Warsztat dla par Rodzic - Dziecko)
- Chcę być zrozumiany! (Warsztat dla młodzieży)
Przeciętna liczba uczestników:
grupy 5 - 12 osób / 10 - 20 osób
O warsztatach:
Nauka jest o wiele bardziej przyjemna podczas zabawy,
niż w szkolnej ławce. Open by Horses proponuje warsztaty
na temat komunikacji z udziałem koni. Obecność zwierzęcia
skłania do interakcji ponad poziomem werbalnym, co stymuluje spójnośćmowy ciała z wypowiadanymi słowami, prawidłowe identyfikowanie intencji rozmówcy, czy umiejętność uważnego słuchania.
Cele warsztatu:
- Świadomość komunikowania się ze sobą, z druga osobą,
z otoczeniem
- Umiejętność nieoceniającego formułowania poglądów
- Komunikacja niewerbalna u zwierząt i u ludzi. Rola mowy
ciała w spójności komunikacji
- Wyjście poza strefę komfortu
- Rozpoznawanie uczuć i potrzeb. Analiza emocji w sytuacjach akceptacji lub odmowy
- Tworzenie własnych strategii działania
- Wzmocnienie poczucia odpowiedzialności za swoją komunikację
A jeśli dzieci nie miały wcześniej doświadczenia z końmi?
Wcześniejsze doświadczenie z końmi nie jest potrzebne podczas warsztatu, ponieważ dzieci nie wsiadają na konie i nie wykonują żadnych czynności pielęgnacyjnych. Wszystkie ćwiczenia wykonywane są z ziemi. Konie uczestniczące w warsztatach
są bezpieczne i przygotowane do zajęć z dziećmi.
Charakteryzuje je spokój, uważność i przyjazne nastawienie. Warsztaty prowadzi dwóch licencjonowanych trenerów metody „Konie uczą Ludzi” – Open by Horses, w tym jeden doświadczony pedagog. Trenerzy prowadzący warsztat mają minimum 10‑letnie doświadczenie w pracy z końmi. W przypadku, gdy dziecko
nie chce brać czynnego udział
w ćwiczeniu, pełni funkcję obserwatora biorącego równoprawny udział w omówieniu ćwiczenia oraz dyskusji.
Stawiamy na dobrowolność, zabawę i naukę w poczuciu bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia każdego uczestnika szkolenia.
Chcesz być na bieżąco? Subskrybuj nas:
facebook.com/Open.by.Horses
Open.edu.pl 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone / Foto: Piotr Tomasz